dinsdag 26 maart 2013


Reis naar Tristan da Cunha bijna van start

 
Hectische week, geen tijd om een stukje te bloggen. Maar nu ben ik klaar om hier de boel de boel te laten en te vertrekken, op weg naar Tristan da Cunha. Morgenochtend (woensdag) vliegen naar Buenos Aires, waar ik een nachtje overblijf. Donderdag naar Ushuaia, de hoofdstad van het Argentijnse deel van Vuurland. Vrijdag aan boord van de Plancius en dan het zeegat uit, eerst richting Antarctica. Toen ik vorig jaar rond deze tijd in Ushuaia was, werd daar gevierd dat het precies dertig jaar geleden was dat de Argentijnen de Falklandeilanden hadden bevrijd. Dat de Britten in 1982 de Falklandoorlog hebben gewonnen en dat ze de Argentijnen er weer uit gesmeten hebben, werd er gemakshalve niet bij verteld. Verder vierden ze dat door een provinciale herindeling Ushuaia nu officieel de hoofdstad van de Falklands was geworden. Ik denk dat ze daar op de Falklands zelf niets van wisten. Heel merkwaardig. Haast luguber. Ik ben benieuwd hoe de sfeer daar in Ushuaia nu zal zijn. In ieder geval kan ik mij verheugen op geroosterd Vuurlands lam met een lekker glas malbec erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten